Sharpie activism

Sharpies were flying at the NMS primary library on Friday, June 24th as students from 6D participated in a campaign championed by author Alex Gino to coincide with the renaming of their book "Melissa" – previously published as "George" – about a transgender fourth grader coming into her own. The children's book has been available from the primary library for classes 5 and 6 as a class set since 2017.  In solidarity with Alex Gino and their character, Melissa, students crossed out the former title with permanent markers and re-titled the books with stickers provided by the library staff.

Sharpiesmall

Larger picture here

Words matter – in fiction as in the real world.  With this action, the students, library staff, and the 6D Team encourage all of us to think about how we can validate and support each other by not only choosing our words carefully but also by going the extra step to correct ourselves should we make a mistake.  Here is a link to find out more about Melissa's Story and Sharpie Activism.

Sharpie Activism

Am 24.6 hielten die Studierenden der Klasse 6d ihre Eddings bereit, um bei einer Aktion von Alex Gino mitzumachen. Das Buch „George“ wurde mit Unterstützung von Scholastic Publishing unter dem Titel „Melissa“ neu veröffentlicht. Es handelt von einem Transgendermädchen, welches in die vierte Klasse geht und gerne Melissa genannt werden möchte. Das Kinderbuch ist seit 2017 in der Grundschulbibliothek als Klassensatz für die fünften und sechsten Klassen erhältlich. Aus Solidarität mit Alex Gino und der Figur Melissa strichen die Schüler:innen den früheren Titel mit Permanentmarkern aus. Daraufhin betitelten sie die Bücher mit Aufklebern neu.

Wörter sind in der Fiktion genauso wichtig wie im echten Leben. Mit dieser Aktion ermutigen die Studierenden, Bibliotheksmitarbeiterinnen und das 6D-Team uns alle, darüber nachzudenken, wie wir uns gegenseitig unterstützen können in dem wir sowohl unsere Worte sorgfältig wählen als auch uns auch korrigieren, wenn wir einmal einen Fehler gemacht haben. Anbei der Link, um mehr über Melissas Geschichte und Sharpie-Aktivismus zu erfahren.