Debating Matters 2022 -  NMS WINNERS

MUN debating matters

The annual Debating Matters Competition, which took place on Thursday 16th, is  a project of the Battle Of Ideas Charity and  hosted by the University Of Europe , Applied Sciences, Berlin.  The competition is aimed at Upper School Students  and all the competitors came from  several Berlin Gymnasiums. However this did not daunt 5 of our 10th Graders and our seasoned debater, Emily Q2.

The students who were in teams of two , won their  first  round debates which ensured a place in the final debate. This was won by the incredible Emily  and Luis duo . In addition four students : Lia, Lydia, Tobias and Suvi won commendations for their  participation and Emily won an award for best overall participation. The students prepared speeches and defended their  positions on topics  such as Universal Basic Income,  Technology and Climate Change,  Repatriation of Cultural Artefacts and  the Role of Tech Companies in Combating Misinformation.

The students received a lot of positive feedback from the judges on  their preparation, the breadth and depth of their arguments and their effective debating skills.

The students are worthy winners and their victory is even sweeter since the opposition was quite formidable. As well as winning several prizes the school was awarded a year’s subscription to  the World and Press English Language Newspaper.

The students are,  rightly, very proud of themselves ,as are we the school community.

CONGRATULATIONS

You can read more about the Debating Matters Berlin 2022 Championship here.

Y. McCabe - MUN Coordinator

Debating Matters 2022 -  NMS WINNERS

Der jährliche Debating Matters Wettbewerb, der am Donnerstag, dem 16.Juni 2022   stattfand, ist ein Projekt der Battle of Ideas Charity und wird von der University of Europe, Applied Sciences, Berlin ausgerichtet.  Der Wettbewerb richtet sich an Oberstufenschüler*innen. Alle Teilnehmer*innen kamen von mehreren Berliner Gymnasien.

Das hat fünf unserer 10. Klässler und unsere erfahrene Debattiererin Emily Q2 jedoch nicht abgeschreckt.

Die Schüler*innen, die in Zweierteams antraten, gewannen ihre Debatten in der ersten Runde und sicherten sich damit einen Platz in der Finaldebatte. Diese wurde von dem unglaublichen Duo Emily und Luis gewonnen. Darüber hinaus wurden die vier Schüler*innen Lia, Lydia, Tobias und Suvi für ihre Teilnahme ausgezeichnet . Emily erhielt einen Preis für die beste Gesamtteilnahme.

Die Schülerinnen und Schüler bereiteten Reden vor und verteidigten ihre Positionen zu Themen wie universelles Grundeinkommen, Technologie und Klimawandel, Rückführung von Kulturgütern und die Rolle von Technologieunternehmen bei der Bekämpfung von Fehlinformationen.

Die Schülerinnen und Schüler erhielten von der Jury viel positives Feedback zu ihrer Vorbereitung, der Breite und Tiefe ihrer Argumente und ihren effektiven Debattenfähigkeiten.

Die Schüler*innen sind würdige Gewinner*innen, und ihr Sieg ist umso schöner, als die Konkurrenz ziemlich groß war. Neben mehreren Preisen erhielt die Schule auch ein Jahresabonnement für die englischsprachige Zeitung „World and Press“.

Die Schüler*innen sind zu Recht sehr stolz auf sich, ebenso wie wir, die Schulgemeinschaft.

HERZLICHEN GLÜCKWUNSCH

Hier können Sie mehr über die Debating Matters Berlin 2022 Championship lesen.

Y. McCabe (MUN Coordinator)